Makadám út:

A földműre egyre kisebb méretű zúzott kőrétegeket terítve épül a makadám út, amelyet igény szerint vízzel, illetve hígított bitumennel permetezünk, majd hengerelünk.

Viszonylag alacsony ráfordítás mellett régi, elhagyatott utak is felújíthatók ezzel a módszerrel, és megfelelő mennyiségű, illetve minőségű kőanyag betöltésével kiváló minőségű, hosszú élettartamú út nyerhető, amely a későbbiekben aszfaltozható, így egy szilárd burkolatú út alapját képezheti.
A makadám út hosszú ideje jól bevált megoldás, előszeretettel alkalmazzák pl. erdőgazdálkodási utak, magánutak stb. esetében.

Vízzel kötött makadámút
A vízzel kötött makadámút vastagsága nem haladja meg a 25 cm-t. Lényege, hogy durva kőzuzalékra Z35/50-es zúzottkőből 12 cm vastagságú réteget hozunk létre, majd ezt vízzel öntözve hengereljük. Az így kapott szilárd felületre újabb, már finomabb (Z8/12) kőzuzalékot terítünk, s végül 2 cm-es homokréteggel zárjuk le a felületet.

Itatott aszfaltmakadám út

Az itatott (és a kötőzuzalékos) aszfaltmakadám út jó minőségben kivitelezve alig különböztethető meg az aszfaltúttól egy átlagember számára. Ha tehát olcsóbb, de jó minőségű útra vágyunk, jó megoldást jelenthet. Az itatott aszfaltmakadám abban különbözik a vízzel kötött makadám úttól, hogy mindkét réteg kőzuzalékot (2/4-es bazalt) hígított bitumennel permetezzük, mely később, a hígító elpárolgásával erős kötést biztosít.

Kötőzuzalékos aszfaltmakadám út

A kötőzúzalékos aszfaltmakadám is a vízzel kötött makadám útnál tartósabb, magasabb minőségű. A durva, Z35/55-ös zúzottkőréteget simítóhengerelés után higított bitumenes permetezés után, az igényeknek megfelelően egy vagy két réteg kötőzúzalékkal kötünk be, majd kopóréteg esetén félmeleg, kevert záróréteggel zárunk le.